torsdag 4 oktober 2012

Bio och lite annat

Igår var jag på en magisk film - En oväntad vänskap. Ska du se en film i år så se denna. Vi var alla helt uppfyllda av denna varma, roliga och gripande film.


Annars är det mycket träning på mina promenader efter att lydnadskurs har startat. Det är dock inte enkelt när man är en liten skrutt som Klara och göra alla övningar. T ex sätta upp handen som betyder stopp eller ha ögonkontakt med den som går med henne. Hur långt kan hon ha huvudet från marken, 10 cm. Då är det inte enkelt att se uppåt någon längre stund : )

Men hon har lärt sig att gå runt lyktstolpar. Nu kan man inte lura hene längre för att få träna. Hon vänder direkt om hon hamnar på fel sida och ger mig en snabb blick och vill ha köttbulle.

Har dagens från både idag och igår.


Igår var det bloppade kläder. Bra! Klänning från Wera, kofta från Modtrsöm.
 
 
Idag blev det ulliga rosa angoratröjan från HM, fejkskinnbrallor och New Balance.
 
Jo, en härlig nyhet. Cos har öppnat i Göteborg. Butiken ligger i den gamla Palladiumbion och den är fantastisk vacker. Kul att de bevarat de vackra detaljerna. Blev dock inga köp men en härlig runda och så kul att det finns tillgängligt : )
 
 

4 kommentarer:

Librarybeth sa...

Åh, vilken vacker lokal!!! Och klänningen från Wera är en favorit i min garderob och så den ulliga fr HM har jag dragit lite i... tack för inspiration!!!!

Fliselin sa...

Haha, misstänker att du knep Wera-klänningen från Linda?! Nedrans så irriterad jag var att jag inte hann! Hör av dig om du tröttnar!
Vilken fin butik!

Anna sa...

den där filmen är magisk, verkligen!
vi streamade den i somras och jag fick ståpäls.
måste nog se den på bio också...

hallinbloggar sa...

Librarybeth: Ah, har du den också! Såg den på Åhléns för längesen men fanns ingen i min storlek. Har sett den på Linda K så när hon sålde sin slog jag till!

Fliselin: Ha ha, just det!

Anna: Jaaa, gör det, jag ska ta med mig killarna och se den igen tror jag. Så fantastisk film!