tisdag 2 oktober 2012

Förnedringen väg

Vårt kontor ligger cirka 6-700 meter från centralstationen. Inte så långt kan man tycka men läget är ändå avsides och vägen är verkligen dötråkig. Vi brukar kalla den förnedringens väg och igår på väg från jobbet gjorde den själ för namnet.

Det regnade (vad annars här i Göteborg) inte så mycket men lite dugg. På håll ser jag hur bussen kommer i ganska hög fart och fullkomligt öser upp vatten på cykelbanan. Trodde i min enfald att chauffören kanske skulle sakta ner eller väja undan när han passerade. Men nejda, istället kändes det som han tog extra fart och verkligen prickade in vattenpölen för att jag skulle få så mycket vatten på mig som möjligt. Snacka om förnedrad sdär jag traskar vidare absolut sjöblöt!

Nåväl, i morse regnade det iallafall inte när jag cyklade till jobbet. Alltid något!



Har på mig cashmeretröjan från Hunkydory, byxor med häng från Åhléns och svarta kängor med broguemönster.

4 kommentarer:

Librarybeth sa...

Vilken chaufför!! Jösses, tjänstefel skulle jag vilja säga, gräsligt gjort.
Fin du är idag!!!

Anonym sa...

Så matchiga ni är du och Klara! Ett snyggt par helt enkelt! Jag har ju också gått förnedringens väg, och faktiskt upplevt ungefär samma sak när jag skulle på kurs. Kom till kursen som en dränkt katt....Inte alls kul! Vaknade tidigt idag och tänker åka till gymmet, som öppnar redan kl 05. Frukosten, smakar så mycket bättre sen. Anna

Emsan sa...

Den vägen borde få pris som Sveriges i särklass tråkigaste väg! Det är ju nästan så att det livar upp när det är regnväder... Kanske ska inboxa trafikverket :)

hallinbloggar sa...

Librarybeth: Ja, jag var på god väg att ringa!! Tack!

Anna: Tackar, Klara ville vara med på bild! Ja, vad är det med bussarna som kör där. Undra om de inte tar sikte på de som går och skrattar gott i fikarummet senare. På väggen har de en tavla där de sätter streck för alla de skvätt ner!

Emsan: Ha ha, ja, den är ju egentligen inte lång men dödligt tråkig.