måndag 12 november 2012

En helg

Ännu en helg har gått och jag har nu räknat ut att det 42 dagar kvar till julafton. Tiden går sannerligen snabbt. Har blivit inspirerad av Liten på Garderoben min som kör önskelista varje dag med fina saker och har börjat fila på ett liknande upplägg.

Pokerkvällen var lyckad. Det är verkligen kul! Ö vann och jag kom 3:a. Mycket spännande!


Idag har jag haft min rosa angoratröja från HM. Det märks kan man säga. Hela mitt rum på jobbet yr av angoratussar. Har tvättat den med sköljmedel efter tips men det har hjälpt föga. Hur gör ni andra som har angoratröjor? Får ni gå efter var ni varit med en roller eller har ni något annat bra tips? Idag fick jag t om skölja linsen då ett fjun lagt sig i ögat!

Klara har hämtat sig efter olyckan. Men det hann knappt läka innan hon började löpa. Det kändes nästan som jag hade en tonårstjej hemma då vi fick  köpa tikskydd och ta hand om. Nu vill hon helst ligga på soffan och sova. Allvarligt talat är det ju väldigt klokt. Det är ju precis det man har lust att göra under den tiden på månaden : )

2 kommentarer:

Librarybeth sa...

HM:s angoratröjor är nog lite extrema, jag har precis som du fått rensa ögonfransarna från ludd liksom. Min angoratröja fr Nowhere hade samma tendenser men det lugnade sig ngt ef tvätt. Vad man ska göra med HM vet jag icke, det blev så mkt ludd vid ett köp att jag nu försöker undvika deras angora - om jag kan stå emot vill säga ;D

hallinbloggar sa...

Libraytbeth: Ja, det är verkligen tråkigt. Gillar ju mina ludd-tröjor men vem orkar med saneringen efteråt?! Såg hos Linda K att det visst var ett liknande problem med Acnes.