torsdag 27 december 2012

God fortsättning

Jag hoppas ni haft en härlig julhelg och att lugnet spridit sig. Så otroligt skönt att vara ledig i några dagar. Inte bra det här med att stressa in i det sista. Men en sjukvecka innan jul låg inte i planeringen : )

Nu har det vilats ordentligt men också firats jul hemma hos brorsan som fick hem sina killar från USA dagen före julafton. Båda går på gymnasium och spelar hockey där. Vi har fyra killar tillsammans som är födda 92, 93, 94 och 95. De har alltid väldigt roligt när det träffas och det var förstås extra kul att träffas nu då det var ett tag sedan.

Vi hade några väl valda julklappar. Kläder till killarna och böcker till mig. Fick även lite väldoft från Viktor & Rolf. E, nu kommer jag att tänka på dig varje gång jag sprutar på mig. Den är verkligen god!

Det bästa är rimmen, jag har för länge sen abdikerat från detta och killarna har tagit vid. De slår mig med hästlängder och skriver rim som värsta August Strindberg. Dessa kommer jag skratta gott åt när jag blir (ännu) äldre.

Juldagen firades hos oss men vi tog en paus från julmaten och åt klassiskt. Rostbiff, hasselbackspotatis och helstekt lök. Funkar alltid! Sen TP. Alltid TP!

Har njutit hela julen av den här härliga buketten. Är det något jag unnar mig runt jul så är det blommor. Helst hyacinter och amaryllis.


Börjar inte jobba förrän nästa torsdag så nu har det blivit tid för att fixa här hemma. Vårt nya sovrum ska bli vitt. Ny soffa ska inhandlas och bord ska byggas! Med andra ord. Slut på vilan!

Inga kommentarer: