torsdag 10 januari 2013

Nu är glada julen slut, slut, slut


...julegranen bäres ut, ut, ut. Kanske är vi sist på det. Har slocknat i de flesta fönster vilket jag tycker är en aning sorgligt. Finns det något tråkigare än januari? Möjligen februari. Mars känns som en vårmånad även om man varje år blir påmind om motsatsen.

Roligt att sätta upp men mindre kul att packa ihop!



Det här är ännu värre. Inte ids vi att packa in en barrig gran i bilen och köra den till tippen och på vår gård kan man inte lämna granen. Däemot kan man klippa den i smådelar och lägga den i det som ska komposteras. Detta gör Ö varje år till diverse svordomar och aj-rop!



Hursomhelst så känns det skönt och vi längtar efter vår nya soffa som vi fått meddelat att den kommer vecka 6. Vi har hittat en leverantör av gamla skåp men det finns inget inne just nu men vi väntar nog. Betydligt roligare med ett gediget och gammalt än ett nytt.


Började veckan med ett migränanfall. Konstigt nog får jag detta cirka en gång vartannat år men varje gång det kommer blir jag helt sänkt. Tänker på alla stackare som får detta var och varannan månad.


I lördags började jag med en ny rutin. Simning kl. 9. Har hittat en mindre simhall som öppnar kl. 9 på morgonen. Vi var nästan helst själva vilket jag gillar. Har svårt för att simma på andra och "mötas" ben mot ben under vattnet. Orkade 1.000 meter men jag hoppas att jag snart ska orka simma längre sträckor. Bra träning för hela kroppen.


Hur går det med sötsaker da?. Har redan fallit dit på en kanelbulle och några rutor mörk choklad. Det kunde vara värre : )

Hoppas ni har en bra januari!

2 kommentarer:

Librarybeth sa...

Januari suger tycker jag, bara vi kommer förbi den månaden så är jag med på tåget ;D
Har slarvat och missat dessa dokumentärer - har någon slags ambition att titta på play, vi får se hur det går.... Abba och kläder... ja, vad ska man säga? 70-talet är helfränt men det är bra om de där byxorna Björn har på bilden INTE blir på modet igen på män, hahhaha!!!

hallinbloggar sa...

Librarybeth: Visst gör det! Dagarna masar sig fram och lönen är slut : )
Libby, det blir tid till det när barnen blir större. Jag lovar. Inte hade jag så mycket tid när de var i dina barns ålder men plötsligt en dag får man tid till både det ena och det andra! Ha, ha, minns att vi var väldigt intresserade av ett skivomslag med Pugh Rogerfeldt som inte lämnade mycket åt fantasin. Måste nog hitta det och blogga ; )