tisdag 12 mars 2013

Och jag har läst!

Jag är en bokslukare av stora mått och den ena boken efter den andra läses snabbt. Försökte tänka tillbaka vilka jag läst och här är några!



Vem har inte läst Jonas Gardells böcker och blivit gripen av deras öde? Nu vill jag läsa nästa fastän jag vet precis vad  som kommer att hända. TV-serien var fantastisk men i boken gömmer sig en hel del som man inte fick med sig.

Har tidigare skrivit om Staffan Nordstrands viktiga böcker, Under Floden och Samnang Tiggarpojken. Jag blir så arg när jag läser. Kan det verkligen vara så hemskt. Det är värre säger författaren när jag pratar med honom. Den tredje boken kommer i juni samtidigt som stiftelsen, Be with us, startar som Staffan tagit intitiativet till.

Felicia är död läser man på en kväll. Helt plötsligt får Barnaboken som vi mammor på tidigt 90-tal läste och praktiserade efter en helt annan innebörd. Vet inte vem som ljuger men efter att Anna Wahlgren besökte Skavlan så slutade jag titta på det programmet. Det var oerhört pinsamt och skämskudden åkte fram! Men boken är välskriven och man förstår att det inte kan ha varit en enkel uppväxt!


Nästa bok jag ska läsa är Augustvinnaren Göran Rosenbergs bok - Ett kort stopp på vägen till Auschwitz.

Vad läser du?

Inga kommentarer: