lördag 4 maj 2013

Nina Björk - Lycklig i alla sina dagar

Ha ha. Ja, jag måste skratta. Vi har nog aldrig haft en bok i vår bokcirkel som har fått så dåligt betyg.



Vi måste vara helt fel målgrupp. På Adlibris har den fått fem stjärnor i betyg av de fem som recenserat den. Varför vi inte gillade den berodde nog på att ingen av oss är särskilt politiskt intresserad. Det blev bara ett enda ord i recension från (de flesta av) oss i bokcirkeln. Orka! Alltså hur orkar man lyfta på varenda liten sten och vrida och vända.

Men den hade ju sina ljuspunkter och är säkert ointressant för den som är mer insatta än vi!

Till nästa träff´ska vi läsa Himmelsdalen av Marie Hermansson. Jag har redan läst den men den var så bra så jag tyckte vi skulle välja den ändå. Det blir en bra bok att diskutera för Marie Hermansson är ju bra på att skriva så att man inte vet om det är sant eller påhittat!

3 kommentarer:

Librarybeth sa...

Och jag är med i bokcirkeln som dissade Igelkottens elegans som typ "alla" andra cirklar höjt till skyarna, hihi.
Himmelsdalen ligger här och väntar också men inte för cirkelns skull dock.

hallinbloggar sa...

Librarybeth: Den har vi också läst i vår bokcirkel. Den fick ett blandat betyg men vi var tillsammans och så filmen som alla gillade!

hallinbloggar sa...

Librarybeth: Ska bli spännande att se om du gillar Himmelsdalen! Hon har ju ett speciellt sätt att skriva som jag tror man antingen gillar eller inte!