torsdag 19 september 2013

Fånga dagen!

Ett väldigt slitet uttryck men nog så viktigt att komma ihåg. Alltså på riktigt. Vi försvinner lätt in i alla måsten. Även jag. Men det är viktigt att då och då verkligen fundera på vad som är viktigt för dig.

I början på sommaren tog jag ett beslut som jag är oerhört nöjd med. Jag gick ner till 90% och slutar 16 istället för 17 varje dag. Jag värdesätter min fritid högt och tycker det är underbart att komma hem och hinna med att i lugn och ro ta en långpromenad med Klara. Visst blir det lite mindre pengar varje månad men det vänjer man sig ganska snart med. Köpa mindre helt enkelt!

En annan sak som jag alltid försöker att träna på är "att vara i nuet". Det är svårt och kräver träning. Jag glömmer snabbt bort mig och har tankarna framåt. Ska göra det och det och det och det! Då försöker jag "dra mig tillbaka", göra allting överdrivet långsamt och hitta tillbaka till nuet.

Idag var det kallt på cykeln så det var premiär för den tunna dunjackan jag köpte i våras. Även handskarna åkte på efter en bit.


Har på mig en blus/tröja från danska Plus Fine, byxor från Nolita och ljusa kängor från Alberville (kolla efter de, de är handgjorda och oerhört sköna men ändå prisvärda).