måndag 30 september 2013

TV-serier och TV-serier!

Oj, så mycket TV-serier det finns att titta på nu! Det tackar vi HBO Nordic och Netflix för. Så oerhört bekvämt att titta när man vill utan att behöva passa några tider.

Boardwalk Empire såg vi på DVD säsong 1 och 2. Säsong 3 var svår att få tag på det var då vi upptäckte Boardwalk Empire. Säsong 4 har börjat där nu men tycker inte den är lika bra längre.

På HBO upptäckte vi även Sopranos som vi aldrig såg när den gick på TV. Även Girls som väl snart är dags för säsong 3 tycker jag.

Vem tittar inte på Downton Abbey undrar jag. Underbartckte den slutade väldigt sorgligt sist när Matthew körde ihjäl sig och lämnade Lady Mary ensam med deras nyfödda barn. Jag hoppas nästa säsong är lika välgjord som de andra. Har börjat i England och ska sändas här på senhösten.

På SVT visas ju den andra säsongen av Bron. Första säsongen tittade jag igenom när jag var sjuk och säsong har ju minst sagt börjat spännande.






Vi startade ett abonnemang på Netflix när vi såg att Homeland låg där. Wow, så spännande. Har längtat till säsong 3 som har premiär idag. Undrar om inte Claire Danes som spelar den kvinnnliga huvudollen fick en Emmy för bässta kvinnliga huvudroll. Kan jag verkligen förstå!



Netflix är ju bästa grejen! Så mycket bra serier. Såg Orange is the New Black och gillade. En säsong 2 ska visst vara på gång!


En annan Netflix-producerad TV-serie är House of Cards med Kevin Spacey i huvudrollen. Har hört att den ska vara bra men har ingen aning om vad den handlar om! Någon som sett?


Till sist måste vi bara se Breaking Bad som "alla" säger är så himla bra! Det finns väl ganska många säsonger?


Man kan tro att jag inte gör något annat än att tittar på TV. Men jag tycker själv att jag inte tittar  så mycket. Det här med att streama är ju så himla bra och att man kan titta när man har tid.

Det enda jag tittar på vanlig TV (förutom ovan) är Project Runway som jag efter alla säsonger fortfarande fascineras av. Hur är det möjligt att de på så kort tid kan göra sådana skapeleser!

4 kommentarer:

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Vi kollar precis just nu på Breaking Bad. Den är bra, men man får ont i magen och blir galen samtidigt!

Orange is the new black vill jag jättegärna se!

Jag gillar jättemycket att kolla streamat, då kan man se när det passar en själv.

Och jag kollar också Project Runway! Jättebra och impad!

Librarybeth sa...

Homeland är så himla bra!! Började på House of cards, riktigt bra i början men så försvann tiden och jag sa upp Netflix för tiden åts upp... så kom jag på att redan sett serien! Dvs den brittiska förlagan, gick tidigt 90-tal tror jag. Skiiitbra var den. Nåja, nu hinner jag inte pressa in mer i mitt program fast jag skulle vilja se Orange... men fast man kan titta när man har tid så tycks jag inte kunna klämma in.. Hm. Broen måste jag titta ifatt för den serien tyckte jag var bra när den gick sist. Å så vare Downton Abbey också. Häpp! DEN ska jag se ;D

hallinbloggar sa...

Librarybeth: Så många bra serier och så lite tid. Men House of Cards ska jag ta när det blir tid. Och Breaking Bad!

hallinbloggar sa...

Keep Calm: Aaah, måste se den. Får ta fram kudden när det Melin läskigt!!