fredag 22 november 2013

Dagens

Man ska inte ropa hej....! Tyckte ju jag kände mig bättre men det tar tydligen tid att repa sig efter en sex veckor lång halsfluss. Jotack, det är bara det att har man varit dålig så länge så tar tålamodet slut. Mitt förstånd säger att det ligger något i det men så svårt det är att ta till sig.

Tyvärr är det nog inte så mycket annat att göra än att lyssna på kroppen och ge den den där vilan så att krafterna återvänder. Herregud vilken höst. Det började i mitten på september och nästa söndag är det första advent. Men nu ska det vara slutgnällt även hos mig!

Har bläddrat i magasin och surfat runt och fått lite inspiration till pyssel för julen. Jag gillar inte för mycket men blommor i alla former älskar jag.

Tänker göra runda stora kransar av kraftig ståltråd och ringla runt lummel (tror det heter så) att hänga i fönster och på kakelugn. Många hyacinter och amaryllis förstås. Har köpt gamla magasin från 20- och 30-talet och ska göra hängen. Såg detta i en butik på Österlånggatan i Gamla stan förra året och gillade mycket de sköna donnorna! Visar om det blir bra!

Ja, ni hör ju en hel del energi är tillbaka men först vila i några dagar sedan får det baske mig vara bra!

2 kommentarer:

Nike sa...

Låter spännande med hängen av gamla magasin!
Ser fram emot en bild!
Kanske jan jag härma då jag har massor av gamla magasin!

Krya på dig/Lena

hallinbloggar sa...

Nike. Ja, det blir nog lite pyssel i veckan. Jag visar om det blir bra! Välkommen hit förresten, tror inte vi har "snackat" innan!?