fredag 20 december 2013

Träning och Greta

Är evinnerligt trött på min otränade kropp som inte rört sig nämnvärt sen halsfluss-grejen startade i september. Jag som är van att alltid vara igång, cykla, promenera och ett och annat träningspass har helt enkelt inte orkat! Med 17 dagars ledighet ska det bli ändring på detta nu!!

Annars läste jag om ett tips i den helt fantastiska boken, Blekingegatan 32, om hur Greta Garbo som fick utlåtandet att hon var 10 kg för tjock helt enkelt lade sig i duschen på mage i elevomklädningsrummet på Dramaten och lät riktigt varmt vatten rinna över henne. Är dock inte säker på om detta funkar?!



Hursomhelst så bara måste jag tipsa om denna bok jag läser, Blekingegatan 32. Boken som Lena Einhorn skrivit om denna hemliga Greta Garbo som man egentligen inte vet någonting om. Har tidigare läst både Ninas Resa och Siri som handlar om Siri von Essen som var gift med galningen August Strindberg. Läs, läs läs!!!


2 kommentarer:

Peace in mind sa...

Lena Einhorn, hon är suverän!

hallinbloggar sa...

PIM: Visst är hon. Vilka porträtt hon gör av intressanta kvinnor. Vill ha mer!!