söndag 24 mars 2013

Helgen

Vilken tur att all energi nu är tillbaka då jag haft en underbar helg med mycket kul! Resemässan tar alltid på krafterna. På fredag morgon bjuder vi alltid våra leverantörer på frukost på vårt kontor innan mässan drar igång. Så redan kl. 7 var vi på plats och förberedde. I år var det franskt tema!


På kvällen träffades ett gäng härliga kollegor som jobbade ihop 2000-2003. Vi är två som jobbar kvar! Så otroligt roligt att snicksnacka och höra hur allt står till!

Fick därför anledning att piffa lite extra med blommor och ett påskris, dock utan färgglada fjädrar. Istället blev det naturfärgade fjädrar samt vaktelägg som jag dragit en tråd genom och även några videkvistar.




Igår var jag på 50-årsfirande av min allra första vän. Vi lärde känna varandra när vi var två år och flyttade in i samma radhus som då var nybyggt. Vi flyttade därifrån när jag var 12 men vi har hållit kontakten hela tiden! Tror knappt det är sant att det är så längesedan.


Tog på mig en klänning som varit med några år från Zara och piggade upp det med ett par illskära strumpor och stövlar från Sixtyseven samt lika illskära armband från verkstan.

Idag har Ö sprungit seedningslopp inför Göteborgsvarvet för att eventuellt få bättre starttid och jag har tagit Klara på en riktigt härlig långpromenad.

Men hörrni, snart är det ju påskledigt och jag har faktiskt lagt till ett par dagar så att det nästan blir en hel vecka ledigt utan en endaste sak inplanerad. Så ljuvligt. Men känner jag mig rätt så blir det nog lite småfixande. Vi har ju lite kvar att göra här hemma. Framförallt i sovrummet!

4 kommentarer:

Fliselin sa...

Fina strumpisar till klänningen, lyfter ju det hela. Nya? Från var? Blev inspirerad till påskklädsel någon dag i helgen.

hallinbloggar sa...

Fliselin: Visst är de härliga!? De är från Indiska. Tyckte dock de var lite tunna så jag tog ett par hudfärgade under! Och de passar ju jättebra i påsk!

Librarybeth sa...

Så snyggt, kanske jag borde leta upp mina knallrosa i lådan!!!! Ja, jösses vad skönt med påskhelg!!!

hallinbloggar sa...

Ja, gör det! Det piggar helt klart upp : )