fredag 5 juli 2013

Semester och böcker

Agaat har länge legat på mitt sängbord. Jag läser och jag läser. Har ju hört att den ska vara fantastisk. Det är den men en aning pretentiös tycker jag. Har kommit till drygt hälften och budkapet har gått fram. Någon som har läst. Hur lsutar den? Tror inte jag orkar läsa klart när sängbordet bågnar av andra böcker som vill bli lästa!

Bytte till tredje delen i trilogon av Staffan Nordstrand, Sista Färden. Vi har haft ett samarbete i resebloggen och det är så viktiga ömnen han skriver om.


Jobbar sista dagen idag när det drar ihop sig till semester. Som jag längtat. Det tar sannerligen på krafterna att fylla 50 : )

Vi kommer att dra till Parga i Grekland. Fick en härlig beskrivning en gång, Parga är som en amfiteater där havet är scenen. Dit måste jag tänkte jag.



Ser ju inte så illa ut! Har sett att fler är på väg utomlands opch andra befinner sig där. Var ni än är så hoppas jag att ni får en härlig semester!


3 kommentarer:

Fliselin sa...

Vi dissade Aagath i vår bokcirkel, innan vi läst den. Kändes bara jobbig... Ska bli intressant och höra om någon annan gillar den. Ha fin semester!

hallinbloggar sa...

Fliselin: Ah, ja, den är ju fantastiskt skriven men så låååång! Och lite samma sida upp och sida ner.

Librarybeth sa...

Haha, jag kämpar också med Agaath, flera i min bokcirkel som antytt att de tycker att den suger... den är lite pretto.... men fantastiskt skriven. Ska bli väldigt spännande att höra vad de andra tjejerna säger när vi ska ses i augusti...
Ja, det där med semester är väldigt fint... jag var sluuuut när jag gick på ledighet.
Och visst, ett bidrag till London på resia säger jag inte nej till ;D