torsdag 8 augusti 2013

Sedan sist!

Semestern försvann fort iväg. Parga var underbart. Av olika anledningar tog vi det riktigt lugnt. Var uppe tidigt på morgonen, till bageriet, god frukost och sedan en tur till stranden som inte riktigt hade vaknat. Bästa stunden på dagen.

Vi hittade en lite mindre strand med klappersten som var riktigt mysig. Där intog vi vår lunch i stort sett varje dag. En omelett fylld med grönsaker och ost och naturligtvis grekisk sallad till det. På tavernan stannade vi länge i skuggan och spelade "gurka" i en hård kamp!!

Dokumenterade ganska flitigt med en hel del tips på Instagram för Resiasverige.


Mysiga stranden, bilden tagen från tavernan.

Utvilad, nöjd och en aning solbränd!

Resten av dagarna förflöt under parasollet och en hög med böcker. Läste andra delen av Louise Boije af Gennäs. Den andra delen, Blå Koral, tyckte jag var mycket bättre än den första (högre än alla himlar). Andra böcker som plöljdes var den mycket lättlästa Rosengädda nästa(gillar Emma Hambergs humoristiska stil att skriva men ändå med ett visst allvar), En man som heter Ove (jo, den var så bra som alla säger) och Örfilen. Den sista tyckte jag var otroligt bra och intressant och den borde ha sparats till bokcirkeln. Den har ju gått som serie i svt men hittar den inte i arkivet. Den vill jag nog se, tror den är bra!

Väl hemma har jag läst Åsa Hellbergs böcker som låg överst på topplistan hos Bokia, Sonjas sista vilja och Sonjas hemlighet. Mysigt och lättläst. Lite som det ska vara på sommaren tycker jag!

Håller just nu på med en bok i bokcirkeln, Ögonblicket, som var fängslande redan från sidan 1!


Är nu inne på min tredje jobbvecka men tempot är fortfarande inte i full gång här vilket känns helt OK. Nästa vecka är i stort set alla på gång och då blir det en helt annan fart!

Några veckors jobbande till blir det innan innan vi drar vidare på nästa semester - Nerja i Spanien. Känns faktiskt ganska skönt att dela upp det så här och ha flera olika semestrar att längta till. Men nästa år tror jag allt det får bli en enda lång sammansatt. Det är inte så dumt att få känna sig helt ledig under en längre tid!


Ser ganska härligt ut i Nerja tycker jag!

Med spänning följer jag just nu sonens medverkan i Billy Budd som har premiär på Göteborgsoperan 14 september. Varje dag är det repetitioner och under middagen berättar han om allt som hänt under dagen. Vi lyssnar spänt och tycker det är så roligt att höra. Det känns som man får inblick i en värld som man inte vet så mycket om. Sonen är en av statisterna som är med i stort sett i alla scener så det får verkligen göra lön för mödan. 


Jag cyklar förbi skylten varje dag! 






5 kommentarer:

Solrosfrö sa...

Örfilen ska jag lägga på minnet till vår bokcirkel - tack för tips! Visst var den härlig, boken om Ove. Skratt o gråt om vartannat. Stort lycka till för sonen - spännande ;)

Anonym sa...

Åh vad härligt att du är tillbaka. Jag har saknat dina inlägg i bloggen. Jag befinner mig just nu i Binz på Rygen. Oerhört mysigt och stränderna är fantastiska. En riktig höjdare. En vecka kvar, sen är det dags att arbeta igen. Då hörs vi säkert! Kram Anna LPI

Åsa Hellberg sa...

Vad roligt att du har läst mina böcker!
Varma hälsningar,
Åsa Hellberg

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Vi hade det också toppen i Grekland, gillade Kreta, Rethymnon mycket! Och Nerja, där var vi för två år sen. Jättefint!

Librarybeth sa...

Bra. Känner mig uppdaterad nu!
:D
Ser ut att vara helt ok i Nerja!!! :D