söndag 27 oktober 2013

Helg!

Helgen har rullat på med gt mysig kväll och bokcirkelträff hemma hos mig i fredags. En riktigt mysig kväll och boken Ögonblick som förändrar livet med Annika Östberg. Vissa som hade väldigt låga förväntningar gav boken ganska högt betyg. Man gillade framförallt slutet där hon beskrev känslan av att vara fri och ögonblick som ingen som inte suttit fängslad så länge kan förstå. Andra tyckte varken om boken eller Annika utan tyckte att hon mest tyckte synd om sig själv. Ja, det blev en riktigt intressant diskussion.

Nästa bok fick jag välja och det blir Jojo Moyes, Livet efter dig.



Igår var vi på middag hos goda vänner i närheten och blev serverad en fantastisk fisksoppa med bl a musslor och saffran. Vi sa hejdå till andra vänner som på lördag ska åka till Spanien och bo där till mars. Så underbart ljuvligt att få värme och sol hela vintern. Vet att du läser här och jag önskar er en underbar tid med mycket nya upplevelser!!

Gick på middag i svarta byxor som verkligen blivit favoriter från Vintage by Fe, sidenblus från Stylein och svarta kängor med broguemönster från Alberville.


Hittade även en dagens från i fredags i kameran med ett par andra favoritbyxor från Five Units, tröja med paljetter på ärmarna från Maison Scotch och kängor från Mjus.

2 kommentarer:

Librarybeth sa...

Alltid lika fina dagens!!
Min bokcirkelbok just nu är i ärlighetens namn inget vidare. Jag förstår inte varför jag är så motvalls och tycker tvärt emot alla superlativ som bokens omslag skvallrar om....

hallinbloggar sa...

Librarybeth: TACK söta du!
Den boken har jag inte hört talas om faktiskt. Jag brukar falla för bokomslag med många superlativ men det är ju inte alltid man tycker samma!