tisdag 9 september 2014

Ute på prov!


Ja, det är vad mina kollegor har trott att jag är idag! Alltså med en boja på. Tycker ju att den sitter lite konstigt uppe på vänsterarmen bara.

I själva verket testar jag blodtrycket under ett dygn. Har haft lite gränsvärden på för högt och nu ville man veta hur blodtrycket ser ut för ett helt dygn. Glad att de är så noggranna.

Var 20:e minut trycker det åt runt armen och man måste slappna av. Bra har jag tyckt med små mikropauser. Man kanske skulle ställa klockan framöver för att pausa några sekunder.

Undrar just hur det blir i natt? Visserligen mäter den ”bara” en gång i timmen då men jag gissar att det blir en ryckig sömn!




2 kommentarer:

Librarybeth sa...

Har både arbetskamrater och min pappa har gjort liknande koll. Smart sätt att checka av så man får en helhetsbild.

hallinbloggar sa...

Librarybeth: Jag var så glad att få testa detta i ett dygn. Dock var blodtrycket riktigt lågt vilket var skönt!