tisdag 23 december 2014

Hallå hej!

Uppriktigt sagt är den den här bloggen riktigt urusel och jag kommer sätta punkt för ett tag.

Har gjort en intervju!

Hur mår foten?
Jo tack, efter nästan 7 veckor i bandage var det en befrielse att få (försöka) sätta en vanlig sko på foten. Dock är det ömt och jag haltar lite. Ser både fram emot och fasar för nästa fot som ska opereras 9/2.

Har det hänt något på jobbfronten?
Jajamen! En omorganisation som gjort mig riktigt nöjd och ger mig möjlighet att arbeta med sociala medier på heltid. Dock finns ingen energi kvar att vara social på den egna bloggen. Det fanns en tid....!

Har du börjat träna?
Börjat och börjat. Räknas en  morgonsimning? Foten har ju varit i bandage men jag är överlycklig att jag äntligen köpt kort på Hagabadet. Lugna mornar med simning i vackra ägget, styrketräning och pilates är det jag längtar efter.

Hur mår barn och husdjur?
Barnen har köpt en lägenhet tillsammans, inte så långt från oss. Trodde det skulle vara urjobbigt men det är underbart att komma hem till dem och höra dem berätta om sina planer med inredning och annat. Känns vuxet och sorgen var värst när lilla sonen fyllde 18. Nu längtar jag efter att umgås mer som "vuxna"! Klara börjar på dagis och det ska bli så skönt, både för oss och henne. Trodde inte sådana platser fanns med dagliga aktiviteter och gulliga "fröknar" som vigt sitt liv åt hundarna.

Annat som gör dig glad?
Tänk att jag kommit till den tiden i livet då man har tid att göra saker för bara sig själv. Förra veckan var jag på stickcafé.... Men ni fattar. Så kul och mysigt och hjälp med beskrivningar. Där var unga tjejer och medelålders som jag... Man fattar ju att var sak har sin tid.
Vem är inte glad att det snart är jul och att man får vara ledig? Jo, "smala" skor passar ju nästan nu. Det gör mig oerhört glad!
Till sist gjorde jag en oväntad trevlig "bekantskap" med Försäkringskassan. Har världens gulligaste tjej som hjälper till och är så otroligt trevlig. Vem trodde det?

Kommer du sakna att blogga?
Eeehhh. Jag har ju knappt bloggat här de senaste åren. I början var jag oerhört flitig och älskade att skriva om böcker, inredning, kläder och annat. Numera går all skrivtid åt till resor. Kolla till höger där hittar du min reseblogg. Däremot håller jag tummarna för att jag får vara med i bloggträffar för jag kommer absolut inte att sluta läsa bloggar. Måste ju veta vad ni har för er!! Jag hoppas att vara mer aktiv på Instagram: @mhallin

Vi hörs bloggvänner och alla andra!!

Passar på att önska alla en riktigt god jul och ett sprakande gott nytt år!

5 kommentarer:

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Klart du ska vara med på träffar! Alla får vara med :)

Skönt att foten börjar bli bättre och att det mesta rullar på. Ha en himlans fin jul, du också <3

Cina sa...

God fortsättning! Det var roligt att träffas på bloggträffen. Hoppas det blir fler gånger!

Librarybeth sa...

Ett synnerligen Gott Nytt År till dig! Kommer sakna dina inlägg här!
Låter prima att foten är på gång åt rätt håll, tuff resa och så ska du genomgå en till operation! Heja dig.

About Alice sa...

Självklart ska vi tänka på dig när det blir något i Göteborg. <3

Susie sa...

Jätte bra blogg! Tack så mycket :)