söndag 28 september 2014

Kultur, vänner och vila

Ungefär så har min helg varit!

Gick på bokmässan i fredags eftermiddag och fick med mig detta hem.


Tiden går så långsamt när man tittar på den fick jag rekommenderat av en kollega som vet att jag är bokslukare av stora mått. Hon i sin tur har en väninna som brukar prata böcker i P4 och hon hade varmt rekommenderat den här boken.

På bokmässan irrar man ju omkring mycket. Jag gillar de små montrarna i ytterkanterna och det var där, hos Lilla Förlaget som jag sprang på boken och författaren som var urtrevlig. Det är precis det som är så trevligt med bokmässan. I MBMs monter träffade jag Staffan Nordstrand som första gången träffade för några år sedan och som jag haft ett samarbete med jobb-bloggen. Han skriver om viktiga ämnen och ska snart påbörja en ny serie. Där fick jag med mig Byggfirman. Är nyfiken på Majgull Axelssons Jag heter inte Miriam. Några magasin följde också med!

På kvällen var det bokcirkel med bästa tjejerna och många sköna samtalsämnen som vanligt.

Igår hade vi besök av fina vänner och vi bjöd bl a på den absolut godaste äppelkakan jag ätit. Hittade receptet hos Rackarungar här.

Efter en sån helg blir det vila på söndagen. Har läst både bok och magasin och tittat på härliga filmen Lunchbox.


2 kommentarer:

Librarybeth sa...

Älsk på den sortens helger!!

skulle gärna ha traskat runt där och köpt böcker, min äldsta gjorde mässa igår, söndag.

hallinbloggar sa...

Librarybeth: Ah, så kul att hon var här. Bokmässan är verkligen härlig!