söndag 24 oktober 2010

Recension - Förlåt min vrede

Tyvärr missade jag bokcirkeln i fredags. Men har hört mig för hur boken recenserades. Kunde nästan räknat ut att den här boken inte skulle få så höga betyg. Den var inte speciellt spännande och inte särskilt trovärdig. Upplösningen var OK men ingen bok jag lägger på minnet. Den får inte mer betyg än HH+.

Däremot läste jag en annan bok av den här författaren förra sommaren som nu finns på pocket, En nästan vanlig man. Den var riktigt bra och spännande och recenserades här.

Nu blir det Anna Gavalda i bokcirkeln!


2 kommentarer:

IngelaMollly sa...

Tack för tipset, då hoppar jag den. Jag är så sugen på bokcirkel vår förra splittrades då de andra deltagarna blev stressade av att hinna läsa ;-/ Hur många är ni i er cirkel?

hallinbloggar sa...

Molly:
Det kan du allt göra men den andra tyckte jag var bra!

Det är så mysigt med en bokcirkel. Vi är cirka 8 stycken, träffas alltid fredagar hemma hos varanda cirka var 6:e vecka. Vi läser alla samma bok!