onsdag 19 september 2012

Mer höstmat!

Idag blev det chili con carne från bästa Annas kokbok. Underskattat tycker jag. Om man gör det på nötfärs så är det riktigt bra och nyttig mat. Dessutom är det billigt. Något som börjar få betydelse....!


Två stora killar hemma som mer eller mindre äter oss ur huset. Båda pluggar på högskola och betalar inget hemma som vi tycker känns självklart. Men mycket träning gör att de äter kopiösa mängder.

Hur resonerar ni? Tycker ni att "vuxna" barn ska bo gratis hemma?

Inga rafflande dagens. Har känt mig småhängig men inget som bryter ut. Precis som det brukar vara när jag blir sjuk. Både jobbigt och bra.

På fredag väntar after work med nya och gamla kollegor. Så mysigt att få träffas igen!

4 kommentarer:

Librarybeth sa...

Hmm, inte helt enkelt... vet inte hur "tuff" jag kommer kunna vara när jag väl är i den sitsen! Kan tänka mig att jag kommer tycka att det är svårt att vuxna studerande barn ska betala hemma. Å andra sidan var drar man gränsen? Man kan ju vara studerande rätt länge... kanske någon liten slant så att man ändå får känna på att det inte är gratis. Det är ju inte rätt att försörja med allt; telefon, kläder, käk, aktiviteter m.m. hur länge som helst... ack ja. Enkelt är det inte!

Librarybeth sa...

...och hoppas du kryar på dig nu när du har AW att se fram emot!

pralinen sa...

Hej,
vuxna barn får vara med och bidra - efter förmåga givetvis - hur lär man sig annars att det kostar att leva? Vi har exempel i vår närhet där föräldrarna står för i princip allt och då får de avstå för att ungdommarna skall kunna konsumera som om de ore heltidsarbetande direktörer men i själva verket pluggar. Jag minns själv lyckan över att kunna unna mig mer när livet som student var över, och hur glad jag var när mina föräldrar överraskade med något extra när jag levde snålt.

hallinbloggar sa...

Libby och Pralinen: Det är verkligen inte enkelt men mat och husrum tycker jag känns OK att betala men visst blir det mer när inte längre lunchen ingår under skoldagen. Men jag tror ändå att de gärna skulle vilja bo för sig själv men dels är det ju inte enkelt att få bostad och visst är det bra att slippa lån så länge som möjligt!