söndag 23 september 2012

Afrikana och lite annat

Är så evinnerligt trött på att vara trött. Det verkar vara mitt sätt att bli sjuk. Diffust ont i halsen, högfärdshosta och så evinnerligt trött. Det känns som jag sovit en vecka, dag som natt. Är det ett starkt immunförsvar som gör att sjukdomar sällan bryter ut på mig. Men ibland önskar jag hellre att få en ordentlig förkylning och sen blir det bra liksom än det här velandet och fruktansvärda tröttheten.

Helgen har inte bjudit på så mycket annat än några promenader. Idag har vi lagat till en riktig 80-talsklassiker, Afrikana.

Mellan sovstunderna har jag läst och nu senast Från Kap till Kairo där jag i jobbet fick möjlighet att träffa författarna. Är ju mitt uppe i ett mycket intressant Sydafrika-tema i resebloggen så den här boken kändes extra intressant att läsa.

Har beställt böcker från adlibris. En efterlängtad tredje del i trilogin 1Q84 av Haruki Murakami. Han är en fantastisk författare och har fått mig att gilla en typ av genre jag inte läst tidigare. Har även beställt alla tre delar av Hungerspelen.

I posten kom de alltid lika uppskattade 20%-kupongerna från Åhléns. Har bestämt mig för ett par grå Levis Curve.

Hoppas ni haft en bra helg!

2 kommentarer:

Solrosfrö sa...

Samma lika här... Urtrist! Krya på oss ;)

hallinbloggar sa...

Fröet: Men usch, hoppas du mär bättre idag. Tråkigt att vara sjuk ju!!