tisdag 27 november 2012

Tisdag

Idag letade jag i garderoben efter något färgglatt. Det går ju inte att deppa ihop på grund av trist väder!



Ljusröd tröja från HM Trend, svarta, lite blanka jeans från HM Sqin, svarta boots från Sixtyseven och halsband från Cos.

Idag har faktiskt vita julstjärnor åkt upp i fönstrena. Lite vita hyacinter och vita amaryllis i krukor och skålar med mossa som jag plockade i lördags. Även lucian och stjärngossen från Lisa Larsson fick komma fram. På torsdag tar vi en tur till huvudstaden och det är ju bra mysigt att komma hem på söndag då det är lite adventsfixat.



Nu luktar det lite skog hemma från mossan och vi har tänt levande ljus. Det är ju bara glöggen som fattas...!

Men vad jag längtar efter att hugga tag i nya möbler. Det kommer bli lite nytt och lite gammalt. Stolar är ju så bra at hitta på loppis för att måla och klä om. Soffa blir definitivt ny men bord hoppas vi eventuellt kunna göra själva eller hitta i någon antikaffär. Vi vill ju även ha ett stooort skåp vilket jag tror är svårt att hitta begagnat. Men vi vill ju inte att det ska se nytt ut. Tur vi är lediga i mellandagarna så vi kan åka runt och titta samt måla om ett rum!



5 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, vad du har mycket på gång. Men bara roligt låter det som. Jag inhandlade diverse julblommor och kransar igår, så snart blir det min tur att adventsfixa. Just nu sitter jag på tåget på våg mot HK och Amadeuskurs. Så idag kanske vi rent av kommer att ses. Anna panna

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Jättefint med det svarta halsbandet mot den röda tröjan!

Anna sa...

både du och hemmet är fint!
& LAMPAN!

Librarybeth sa...

Vilka roliga planer för mellandagarna!!! Och du är så adventssnygg du också!

hallinbloggar sa...

Anna : : )

Ceep calm: TACK!

Anna: TACK! Lampan funkar igen. Halleluja!

Libraytbeth: Ja, det ska bli så kul. Det kliar i fingrarna!