lördag 15 december 2012

På fötter!

Äntligen vände förkylningen och jag fick äntligen tid att beta av lite på listorna jag skrev när jag låg i sängen!

Idag har Ö och jag varit en tur på stan och köpt några julklappar samt några saker til juklappsleken som vi alltid gör och tycker är minst lika rolig (om inte roligare) än julklappsutdelningen.


Vi fick även tid att gå in i några favoritaffärer. Hittade en ny underbart favoritaffär som ni absolut inte får missa om ni är i Göteborg. Floramor & Krökatös ligger vid Kaserntorget 8. I närheten ligger Magasinsgatan med massor av andra mysiga affärer, bl a Artilleriet. Här hittar du underbara blommor och fina krukor. Men här finns även många fina inredningsdetaljer. Hit kommer jag absolut tilbaka.


Blev också glad för min nya ljusstake i tunn keramik som lyser så fint med fjärilar. 49:- på Bolia. Har faktiskt aldrig varit innne där men de hade mycket små roliga inredningsdetaljer.


På eftermiddagen var det julkonsert. Tur att jag kunde byta atum. Hade ju varit förfärligt att missa den stämningsfulla konserten med bästa L.


Väl hemma hjälptes vi åt att klä granen. Jo, vi är tidigt ute men jag tillhör de få, verkar det som, som gillar gran, adventsstjärnor och allt annat som lyser upp i mörkret. Brukar plocka bort allt så sent som möjligt. Här tröttnar vi inte! Som ni ser så gäller less is more. Vi öser på med pynt som vi haft länge! Inget läggs åt sidan!


Men det bästa är ändå tomtsamlingen som barnen har gjort på dagis och tidiga år i skolan. Gillar alla skarpt men tomten till vänster som har fått en blåtira är något extra!

Nu har jag packat smycken och småfixat för imorgon ska jag stå på julmarknad i Billdals Stall.

Vilken tur att jag blev frisk : )

2 kommentarer:

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Vi har också klätt granen! Blir så fint ljus :)

hallinbloggar sa...

Visst är det mysigt! Lite tidigt kanske men man får ju faktiskt bestämma det själv : )