måndag 13 maj 2013

Måndag

Det slår mig i stort sett varje morgon på cykeln att det inte händer fler olyckor. På en liten del av min cykelväg till jobbet är det vägarbete mitt i cykelbanan. Jag tog det lugnt och passerade försiktigt. På mindre än 20 sek är det fyra cyklister som tränger sig förbi på alla håll och kanter. Hastar vidare bland bilar och fotgängare. Alla är killar! Och jag bara tänker, herregud, att ha så bråttom!

Vid sista ljuset står vi flera och väntar på grönt. Det är klart utan bilar men det är fortfarande rött. Trots det cyklar alla över och bara jag och en annan tjej väntar på grön signal.

Vad är det som händer när folk sätter sig på cykeln. Glömmer man alla trafikregler?

Idag jobbar jag kortare dag. Ska växla pengar och sedan hem för att packa ihop det sista innan flyget går till Birmingham. Fullspäckat program med mycket att se!


Dammade av en gammal Odd Mollyblus med guldpaljetter. Lite skirt till camobyxor! Kläderna är framhängda och ska packas ner!

3 kommentarer:

Fliselin sa...

Fint med rosa till camo!
Cykel = odödlig!, (verkar många tro9!

Librarybeth sa...

Sant! En del gör verkligen en del bisarra övningar i trafiken som cyklist, precis som det vore okej liksom!!!
Fin dagens!! Ha en trevlig resa!!

hallinbloggar sa...

Fliselin: Ja, helt otroligt! TACK!