måndag 3 juni 2013

Franska Rivieran

Nu håller vi på att packa och städar lägenheten som vi bott i under en vecka. Läget är helt perfekt i Beausoleil, cirka 100 meter från gränsen till Monaco.

Jag instagrammar på resiasverige och här är veckans bilder!

Vi började med att ta tåget till Cap d Ail och promenerade cirka 15 minuter utefter havskusten till en fantastisk strand, Plage Mala.

Vi var inte riktigt nöjda med sol och bad så nästa dag tog vi tåget en station åt andra hållet till Roquebrun. Där hittade vi en härlig strand och latade oss hela dagen.

På eftermiddagen tog vi en tur och tittade på slottet!

Varje fredag är det marknad i Ventimiglia i Italien, cirka 15 min. med tåget. Några fynd gjordes....!

På lördagen var det dags att lufta hyrbilen. Vi började i den otroligt mysiga byn, Eze Village.

Vi körde vidare utefter kusten till Antibes och upp i bergen till den lika mysiga byn St-Paul-de-Vence. Här strosade vi länge!

Vi tog den snabba motorvägen tillbaka men åkte via La Turbie med en restaurang vi fått tips om, Café de la Fontaine.

På söndagen var et dags för stranden igen! Lite färg är ju fint att få : )

Vi avslutade vår semester med en tur in till Nice. Buss 100 tog "strandvägen", tog en timme och kostade 1 euro.

I Nice var det antikmarknad på samma ställ där det annars är blommarknad. Mysigt i gamla stan och en tur på shoppinggatan upp till tågstationen då vi överraskades av veckans första regn och åska!

Nu längtar man ju hem efter en härlig vecka fylld av både sol och massa aktiviteter. Tror Klara längtar efter oss!