söndag 15 september 2013

Phu

Den här helgen hade jag fullt schema. Lite som vanligt kan man säga när det gäller mig....!

Gårdagen gick i ett. Storstädning i köket. Bullbak och sedan promenad till blomsteraffären och vidare promenad till Operan för att lämna dessa där.

Mötte upp sonen som skulle försöka få tag i biljetter. Han får köpa fr. kl 15 på speldagen. Jippi, vi lyckades få två biljetter så snabbt, snabbt hem för att byta om och ta sig ner till Operan igen. Och ja, den var riktigt bra och visst grät jag en skvätt i slutet där alla som medverkar får applåder. Min son står där. Ingen jättestor roll naturligtvis men så otroligt roligt!

Vaknade tidigt idag för att baka bröd. Sedan skulle vi ta en riktigt lång promenad med hunden. Har väl inte tränat ihjäl mig den här sommaren. Men den här långpromenaden börjar bara uppför i nästan 3 km. Gick med ena sonen som tränar jämt och trodde jag kunde hålla samma fart. Jisses, höll på att dö av hjärtklappning. Sände en stor, stor tanke till alla mina fantastiska bloggvänner som springer långt, långt.

När jag kom hem var det fler saker på listan men jag ramlade ner i soffan och har stannat där och tittar på en av favoritserierna - Orange is the new Black.

Så, än en gång har jag lärt mig att jag inte är superwoman och tro att jag ska hinna med allt! Nu lagar maken ( just det : ) middag och sedan blir det tidig sänggång!

2 kommentarer:

Librarybeth sa...

Ja, attan vad man försöker klämma in mycket, mycket på sina helger... soffläge borde stå på schemat också. Man ska ju ta helg för att vila...!

hallinbloggar sa...

Librarybeth: Ja, fr om nu så ska jag planera in soffläge en stund på helgen!!!