fredag 13 september 2013

Se där ja!

Slår till på en dagens idag! Tänkte att det är hög tid att gå med bara ben innan det blir alldels för kallt. Har mest legat under solstolen och läst men jag tror allt benen stuckit fram för de är mycket mer bruna än resten av kroppen!


Har på mig pennkjol från HM, tröja från Cheap Monday och New Balance på fötterna!

Böcker ja, hade med mig en trave till Nerja men hittade de två senaste Keplerböckerna i hyllan i lägenheten. Varför inte tänkte jag, är ingen deckarälskare (längre), märker att jag tycker det blir svårare och svårare och läsa om alla brutala mord hit och dit. Och då är väl egentligen inte Kepler de bästa att läsa.....! Har även läst de tidigare, den första var otroligt spännande minns jag, den andra sådär. Så var även Eldvittnet men Sandmannen däremot tyckte jag var riktigt spännande.


Som tur var fick jag lite motvikt till alla hemskheter när jag läste Siri av Lena Einhorn. Siri von Essen var under flera år gift med August Strindberg. En oerhört stark kvinna och en väldigt bra och intressant bok. Rekommenderas verkligen! Lena Einhorn är ju aktuell med ytterligare en biografi i romanform om Greta Garbo som jag är väldigt nyfiken på att läsa.

2 kommentarer:

Librarybeth sa...

Supersnygg dagens!!

hallinbloggar sa...

Librarybeth: TACK snälla du!!