söndag 13 oktober 2013

Diana

Tidigare idag:

Egentligen det enda jag saknar saknar sedan vi fick Klara är att kunna gå på bio när man känner för det. När Klara har varit ensam eller bortlämnad på dagen så känns det inte jättekul att lämna henne igen.

Två fribiljetter som gick ut i veckan fick oss att gå på bio precis nu. Perfekt tid ju en söndag!

Diana fick en liten extra plats i mitt hjärta eftersom en, tidigare inbokad, weekendresa till London inföll just under hennes begravning. Vi gick och tittade vid Kensington Palace, där Diana bodde. Har nog aldrig i mitt liv sett så mycket blommor. Och det var minst lika mycket vid Buckingham Palace. Det var en hel stad i sorg. Det var en aning märkligt att få vara mitt i detta.

Filmen då! Det var en porträttlik Naomi Watts i huvudrollen som hade fått till Dianas sätt att "kika under lugg" på exakt samma sätt. Filmen var både gripande och väldigt sorglig.

En titt i filmtidningen fick mig att inse att det är ju mängder av filmer som jag vill se just nu. Kanske söndagen kan bli en bra biodag framöver?!

Inga kommentarer: