söndag 13 oktober 2013

Hösten är härlig!

Jaha, här har man bloggat och den där ipaden gör inte riktigt som jag tänkt mig. Så här kommer några inlägg på rad!!

Lördag:

Idag har vi firat lilla sonen som fyller 20 år! Det är stort! Har så tydliga minnen av förlossningen. Andra gången visste man ju vad som skulle hända så jag bad sköterskorna koppla in lustgasen och hålla sig undan tills krystvärkarna kom. Efter cirka en och halv timmes värkarbete var det dags och jag kunde själv ta emot honom. Tidig morgon och hans somnade direkt och sov hela dagen och kvällen. Så otroligt nöjd.

Det fortsatte på samma sätt. Alltid lika tillfreds och glad. Lilla sonen är härlig att vara med. Så lugn, behaglig och omtänksam.

Lilla Klara är nytrimmad men har knappt någon underpäls så hon känns alldeles naken. Men hon var på tok för långhårig och rufsig så en trimning var nödvändig.

Herregud vilka härliga dagar det är nu. Så skönt att bara strosa i skogen och "ta in" den härliga höstluften och alla vackra färger! Önskar bara jag hade haft mer energi. Antar att det är sommarens alla händelser som "tagit musten" ur mig och att kroppen försöker tala om att det är dags att dra ner på farten en smula!

Inga kommentarer: