fredag 24 januari 2014

23 och 24. Musiktips och saker jag måste ta tag i

Igår missade jag nästan dagens lucka med flit. Jag är urdålig på musiktips och tror verkligen inte att jag kan bidra här. Men en period när barnen var ganska små och det var stressigt i vardagen för oss alla så satte jag på lugn musik och tände massor av ljus när vi kom hem.

Det var oerhört skönt för oss alla och vi gick in i ett slags lugn innan vi började med middagen. Bara det där att sakta ner tempot en aning och hitta lugnet är viktigt för mig.

Så var det en sak att att ta tag i. Är faktiskt ganska bra på att få saker ur händerna om jag får säga det själv.....! Brukar inte tänka så mycket utan gör bara. Men en sak som jag verkligen vill och behöver få in i vardagen är styrketräning. Får ganska bra med motion med cykel till jobbet varje dag och långa promenader men jag vill bli stark och känna den där härliga känslan av att orka. Dessutom är det nödvändigt med ett jobb som mitt där jag bara sitter framför datorn.



Inga kommentarer: