fredag 24 januari 2014

Monica Z och lite annat

Såg ni på Guldbaggegalan? Det var ju inte så svårt att räkna ut att Återträffen skulle bli prisad! En genialisk film!

Men i övrigt har det varit tunt med bio för min del på hösten. Och som jag saknar det. Älskar att gå på bio och sjunka ner i stolen och bara ta in.

Monica Z har jag varit på väg att se flera gånger men det har inte blivit av. Nu
har den kommit på dvd såg jag. Kanske något för imorgon kväll? Sen vill jag gärna se Mig ger igen då jag gillade boken mycket.

Hotell däremot har jag inte sett och inte hört så mycket om. Någon som sett eller har annat tips?




4 kommentarer:

Peace in mind sa...

Är ju biojunkie, Hotell gillade jag mycket. Handlar om en kvinna som efter en svår förlossning med skadat barn blir psykiskt sjuk. Startar egen terapigrupp med vilken hon drar runt och bor på olika hotell.

Sorglig men också rolig berättelse med många fina personporträtt.

Sen vill jag pusha för Blå är den varmaste färgen. Jag älskade den, och de omtalade långa sexscenerna var hanterbara ;) Dessa skådespelerskor var helt helt magiska, storyn aktuell och tja Frankrike är ju alltid Frankrike.

Och Last stop Fruitvale Station, så otroligt bra...

Sa jag att jag älskar film?

Librarybeth sa...

Hmmm. Monica Z var ju kalasbra. Jag såg den tillsammans med nästyngsta, det var kul. Hon har ju ingen "relation" till Monica Z men filmen blev en upplevelse för henne! ;D
Hotell tyckte jag var bra, bitvis. Vissa delar höll inte hela vägen men det var fantastiska insatser på vissa håll.

Linda sa...

Se Monica Z - ett riktigt lingonris i ett coctailglas. Superbra filmatisering och underbara rollprestationer.

Skulle gärna vilja se Återträffen då jag är en av de få som gillar det som Anna Odell gör.

Vill du ha fler filmtips så kan jag återkomma, då jag sett en del film i höst o vinter. Säg till isf ;-)

hallinbloggar sa...

Linda: Välkommen hit!!! Har sett nu och den var riktigt bra! Du får gärna ge mig filmtips. Älskar filmer. Bra filmer alltså!