tisdag 20 november 2012

Sedan sist

Men nu går ju dagarna igen! Numera skriver jag mest hela dagen om resor och på något sätt räcker inte alltid orden till när jag ska formulera mig och skriva i min privata blogg. Men jag saknar det. Resor är kul men det här är något annat som jag önskar det fanns mera tid för.

En kort uppdatering sedan sist.

Vi hade en föreläsning om genus och normer på jobbet. Det var mycket om hur killar och tjejer blir bemötta och hur vi formas därefter. Väldigt intressant. Här hemma tog en livlig diskussion vid om att det är ganska fräckt och uppskattat att vara pojk-flicka men inte lika fräckt att vara flick-pojke. Finns ju faktiskt inte ens ett ord för det. På föreläsningen visades en bild på David Beckham i rosa mössa och nagellack. Beckham kan ha detta då han så tydligt är en cool kille. Frågade då sönerna hur de skulle reagera om någon kille i deras respektive klasser bar nagellack. Det visade sig att så var fallet, i bådas klasser och ingen tyckt det ar konstigt med det. OK, där fick jag så jag teg och är glad att utvecklingen gått framåt. Sen kanske jag inte har kommit så långt att jag använder ordet hen.....!


Verkstan är välanvänd senaste tiden och det är fullt upp med försäljningar och julmarknader. Så kul och jag jobbar gärna lite extra innan jul när jag ser att många är intresserade av mina smycken. Bästsäljare är: wraparmbanden, döskallearmbanden, armband i läder med berlocker samt halsband med hjärta och ängel. Men även smala läderarmband är populära då man vill ha flera stycken. Är du intresserad av några smycken på bloggen så skicka mig då ett mail på minverkstad@blogspot.com.


Klara är mitt i höglöpet och hon har inte "vaknat till". Gillar fortfarande mest att gosa inne på soffan. Trodde det var nu man ville komma ut och träffa intresserade hanhundar. Men det är ju första gången så hon förstår nog inte riktigt ännu vad som händer. Känner mig lite som en mamma med en tonårsdotter : )

I veckan har vännerna på Facebook skrattat gott åt Jessica Gedin som har en rätt skön inställning till träning...!



Sen har vi ju haft bokcirkelträff då vi recenserade den kortaste bok vi läst. Trots sina få sidor (27) så var det en väldigt innehållsrik bok som var otroligt välskriven Boken hette som du hade berättat det för mig (ungefär) om vi hade lärt känna varandra och var skriven av Jonas Hassen Khemiri.


            
Igår var jag på bio och såg sista delen av Twilight, Breaking Dawn part 2. Det var en minst sagt annorlunda vändning men en aning segt och de där två filmerna på slutet hade lätt kunnat vara en. Vi höjde nog medelåldern en aning och jag kan förstå att kärlekssagan trollbinder tonårstjejer vilket de flesta i publiken var! 
 
Till sist ett par dagens från veckan.
 
Tröja från Lindex, svarta byxor från HM Squin och sköna svarta boots.
 
 
Kofta från Lindex Missoni, svarta jeans fr HM Squin och ljusa boots från Nilson.
 
 
En liten katastrof. Ser ni lampan bakom mig? En efterlängtad Flos som vår undulat har gnagat på kablarna vilket gör att huvudströmbrytaren går när vi sätter i sladden. Imorgon kommer en elektiker och jag hoppas verkligen det går att fixa!!
                                     

Inga kommentarer: