lördag 8 juni 2013

Moderspassion

Läste "Moderspassion" under Frankrike-veckan. Hade ju den i min läshög hela förra sommaren. Började läsa de första sidorna men lade den åt sidan. Kan ha varit den lilla texten som faktiskt börjar bli lite jobbig att läsa. Iallafall när jag har linser på mig..... : )

Har sett att flera av er har läst den och gillat den och jag om. Men åh, Maj Gull Axelsson är verkligen en fantastisk författare. Jag hade högläsning, trots bokens tragiska handling, för Ö vid vissa personbeskrivningar där det aldrig är svårt att se de framför sig. Hon är fenomenal på skildringar av platser och att hitta drivet i berättelsen. Tyckte mycket om boken. Minns att jag älskade Aprilhäxan men även Slumpvandring.


Nu är jag mitt i Josefine Sundströms "Boel och Oscar" som verkar mycket lovande. Tyckte mycket om Vinteräpplen som var hennes första bok!

1 kommentar:

Librarybeth sa...

Den av Axelsson har jag inte hunnit med. Sundströms läste vi i min bokcirkel nyss!